Egy könyvimádó anya!

Üveghegyen túl

Üveghegyen túl

Komjáthy István: Mondák Könyve

2022. július 25. - fabikat
Mennyire meghatározó tud lenni egy gyermek életében egy jó könyv, arra akár én is lehetnék a jó példa. Amikor az általános iskolában a mondákról kezdtünk tanulni erősen ajánlott volt Lengyel Dénes Régi magyar mondák című könyvének megvásárolása. Édesanyám meg is vette nekem és én csak faltam a mesésebbnél mesésebb történeteket, amelyekről már tudtam, hogy a csodálatos elemeken kívül valós részei is vannak. Talán pont ezért voltak ennyire izgalmasak. A könyv sárgásbarna színe, formája és talán még az illata is itt él emlékeim között, habár már nem is tudom kinek adhattuk kölcsön. Nem olyan rég szintén a Móra Könyvkiadó gondozásában megjelent Komjáthy István Mondák című kiadványa. Én, ezekkel a régi emlékekkel felbuzdulva vetettem bele magam a könyvbe. Szerencsére nem csalódtam, mert egy hihetetlenül igényes gyűjteményt kaptam. A könyv először 1955-ben jelent meg, de a benne tálalható mondák még ma is hatalmas élményt jelentenek olvasójának. Különösen azoknak, akik szeretik a magyar történelmet és a mesebeli világot, hiszen ebben a  45 mondában ezek szépen összefonódnak. A könyv négy részből áll. Az első részben ősi történeteket találunk, a szélről, a napról vagy a világ teremtéséről. A második és harmadik rész a hunokról valamint Attila, a hunok királyának tetteit szemlélteti. A negyedikrészben a honfoglalás időszakához kapcsolódó mondákat olvashatunk. Pl. A fehér ló mondáját vagy a vérszerződést. A történetek egy negyedik-ötödikes kisdiák már tudja élvezni, hiszen ebben a korban még meg van az igény a mesére, ugyanakkor szomjaznak a tudásra, legyen az akár történelem.
Ajánlott kor :10+
Kiadja a Móra Könyvkiadó

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvekazuveghegyentul.blog.hu/api/trackback/id/tr1417891173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása